27 juli, 2012

Således, nyt indlæg

Hej allesammen derhjemme!
New York oplevelsen fortsætter for fulde gear, og af samme årsag orker vi ikke lige altid at skrive når vi kommer hjem efter en lang dag på benene, så frygt ej at vi er døde hvis ikke det bliver udgivet indlæg på indlæg, vi er kun døde af træthed.


Forleden tog vi os tid til at spise en standhaftig morgenmad. Cæcilie fik omelet du fromage, og jeg vovede mig ud i noget totalt ukendt; Eggs Benedict, og fik serveret det her.
- Pocheret æg på skinke og brød, overhældt med hollandaise sovs og biksemaden på siden. Det kan godt se lidt klamt ud, men det smagte faktisk ganske godt, omend det var umuligt at spise det hele.


Herefter gik turen til World Trade Center, som har sit helt eget Subway-stop. Vi købte billetter til en tur på deres lille museum og adgang til selve ground zero. Museumet var rigtig fint og havde historier om både konstruktionen af WTC og 9/11, og beretninger fra ofre og pårørende. De havde desuden en væg fyldt med plakater med savnede mennesker. Det gjorde lidt ekstra indtryk på mig, den måde hvorpå folk efterlyser deres kære.

Herefter blev vi ledt igennem hvad der svarer til et lufthavns-securitytjek, og siden ledt ind på pladsen. De er i fuld gang med at konstruere de nye tårne. Det højeste ses foroven og forventes at måle 1772fod når det er færdigt, hvilket ifølge vore beregninger er lidt højere end de gamle tårne.




Der er blevet lavet 2 "vandfalds-installationer" så at sige, hvor hvert tårn var placeret tidligere. De er lige så store som grundarealet af af hvert tårn. 




Hvert vandfald er omringet af plader med navnene på de døde. De er opdelt i Tårn 1 og 2, og herefter det fly som kolliderede med det individuelle tårn og brandmands- og politikorpsene. 














De seneste par dage har også stået på indkøb, da det er rart at man ikke behøver bevæge sig udenfor sin dør hver gang man ønsker at spise. Især når man er træt. Her et lille indblik i købene, og jeg kan fortælle at amerikansk mælk smager præcis ligesom dansk og er frisk fra koen med realistisk udløbsdato og det hele. Det er jeg meget lykkelig for.


De sidste 2 aftener er blevet tilbragt nogenlunde sådan her; Film, bagels, øl og afslapning. Og som I kan se transformerer Cæcilie sig til en mand med underbid så snart hun får en øl i hånden.


Og så til sidst:
Vi var jo ude og bade i en gigantisk pool i williamsburg, og en del af hensigten med den tur var at blive lidt ekstra brun, så vi solede løs.

Det er ikke med glæde jeg fremviser mit slappe maveskind, men jeg har simpelthen aldrig været så rød i mit liv. Mine hvide pigmentpletter er fuldstændig forsvundet og er blevet erstattet af lyserød. Mine lår ser ligeledes ud. Det gør nas, men cille har heldigvis meget ondt af mig, omend jeg savner min mor og hendes aloe vera spray. 
Og så bliver jeg sikkert ikke engang brun bagefter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar